Portal wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
x
Logo: BIP Logo: Facebook

Zadania działu

   Do zadań Działu Świadczeń w Pieczy Zastępczej należy m.in.:
  1. przygotowywanie dokumentacji w zakresie zawierania umów zlecenia z zawodowymi rodzinami zastępczymi nie spokrewnionymi z dzieckiem, rodzinami pomocowymi oraz osobami do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich,
  2. organizowanie pieczy zastępczej w rodzinach zastępczych,
  3. przygotowywanie dokumentacji i kierowanie małoletnich do placówek opiekuńczo-wychowawczych,
  4. sporządzanie decyzji administracyjnych w zakresie przyznawania świadczeń na częściowe pokrycie kosztów utrzymania dzieci w rodzinach zastępczych i rodzinnych domach dziecka oraz innych świadczeń dla rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka i umieszczonych w nich dzieci,
  5. przygotowywanie dokumentacji oraz ustalanie odpłatności i obciążanie rodziców biologicznych za pobyt ich dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i rodzinach zastępczych,
  6. sporządzanie decyzji administracyjnych w zakresie przyznawania świadczeń dla usamodzielnionych wychowanków pieczy zastępczej,
  7. weryfikacja dokumentów osób ubiegających się o przyjęcie do domów pomocy społecznej, kierowanie do domów o odpowiednich profilach i ustalanie odpłatności za pobyt w DPS,
  8. przyznawanie pomocy w zakresie usług opiekuńczych i ustalanie odpłatności za usługi opiekuńcze, a także wydawanie skierowań do schronisk dla osób bezdomnych, do dziennych domów pobytu i mieszkań chronionych,
  9. kierowanie matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży do Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
  10. nadzór i koordynacja pracy placówek opiekuńczo-wychowawczych na terenie Miasta,
  11. nadzór i koordynacja pracy rodzin zastępczych i pogotowi rodzinnych na terenie Miasta,
  12. opracowywanie i monitoring Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej w Mieście Zielona Góra,
  13.  przygotowywanie rocznych sprawozdań z realizacji Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej w Mieście Zielona Góra,
  14.  wszczynanie procedur alimentacyjnych względem rodziców biologicznych dzieci umieszczonych w rodzinach zastępczych, rodzinnych domach dziecka i placówkach – opiekuńczo-wychowawczych,
  15.  tworzenie porozumień pomiędzy powiatami w zakresie umieszczania dzieci z Miasta Zielona Góra w pieczy zastępczej na terenie innych powiatów,
  16.  sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie,
  17.  prowadzenie wymaganej dokumentacji,
  18.  współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka,
  19. wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa oraz zadań zleconych przez Dyrektora.
2. Działem kieruje kierownik działu, który podlega Zastępcy Dyrektora ds. Pomocy Specjalistycznej, a w razie konieczności ustanawia się zastępców kierownika działu
  • Baner: Pełnomocnik
  • Baner: Urzad Miasta
  • Baner: Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna
  • Baner: Lubuska Niebieska Tarcza
  • Baner: LOPiT
  • Baner: ROPS
  • Baner: Baza ofert pracy
  • Baner: Lubuskie
  • Baner: Wojewoda
  • Baner: DPS Kombatant
  • Baner: DPS
  • Baner: WOTUW
  • Baner: Ogólnopolska karta seniora
Znajdujesz się na stronie: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zielonej Górze
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zielonej Górze
 
Baner: Testowy baner górny